jagochmincykel.blogg.se

Precis som bloggen heter kommer ni att få följa mig och min röda cykel på en resa till Italien. Jag är en helt vanlig tjej på 21 år som haft en dröm om att cykla till Italien under tre års tid, tyvärr är det ingen som velat hänga på. Nu blir äntligen resan av dock bara med mig och min cykel. Följ gärna min resa genom bloggen. Alla som känner mig vet att min stora talang är att prata inte att skriva men ska göra mitt bästa. = )

164,6mil fran Trosa

Publicerad 2012-08-23 20:33:00 i Allmänt

Jag kan bara inte fatta att jag har cyklat 164mil helt själv! Det är helt otroligt, kan inte fatta att det är sant.
Dom tre senaste dagarna har det varit väldigt tuff cykling sa jag är väldigt trött nu och helt klart värd en dags vila imorgon!
Tisdag
Vaknade som en pigg och glad tjej redo för ca 10mil cykeln. Det var manga pa campingen som var nyfika pa vart jag skulle och vilken väg jag skulle ta. En liten gubbe tyckte nog jag skulle ta en annan vag och till en annan stad men inte det inte, jag skulle till Thale. Kom iväg och cyklade pa rikigt bra, det gick väldigt enkelt.  Stannade i en liten by för att käka frukost nr 2. Hon som hade stället kunde inte ett ord engelska men det kunde en kund däremot sa jag talade om vad jag ville ha och han beställde =)
Det visade sig att han hade varit i Sverig och hade varit runt pa fler ställen än mig, pinsamt. Resten av dagen var det bara att köra pa. Kom fram till Thale och det blev ganska exakt 10mil som jag hade gissat. Pa campingen träffade jag en man som skulle cykla jorden runt, helt galet. Jag som tycker min ide är galen.....
Träffade även ett par fran Holland som var jätte trevliga men saklart skulle vi inte at samma hall.
Onsdag
Shit vad det askade pa natten, hela tältet lyste upp när det blixtrade, dock ganska mysigt. Fragade dom i receptionen pa campinge om bästa vägen över bergen men dom sa att det inte gick att cykla över bergen och tyckte jag skulle cykla at helt fel hall. Upp pa cykeln och iväg, klart det gar att ta sig över. Det var uppför och mycket uppför sa det är tur att man har tva ben man kan ga med. Miljön som var i bergen var helt otrolig sa helt klart värt den jobbiga cykligen. Kom fram till en camping i Kelbra där jag stannade för natten. Hade trevliga grannar som bjöd pa öl och fragade om jag behövde hjälp när jag satte upp tältet. Dom tyckte sa klart att jag var lite galen men det far man räkna med. Blev tipsad om bra cykelvag sa det var uppskattat, dom talade aven om att begen bara har börjat.
Torsdag
Pratade med en annan cykel människa idag och jag börjar första att jag cyklar ganska langt om dagarna....Flera jag har pratat med tycker att 8mil är pa tok för mycket pa en dag medans jag tycker att under 8mil har jag cyklat kort.....far kanske andra uppfattning. Sen blev det mera berg, mera berg och vädligt fint.  Fragade en tant om vagen pa ett ställe där jag köpte glass men hon blev typ sur pa mig och var inte trevlig alls.....cyklade vidare och tyckte allt kändes jobbigt och da gick det upp för mig jag behöver nog vila igen. Kom till en camping utanför Erfurt med jätte trevlig personal, fick lana hennes data gratis!. Kommer att stanna här i tva nätter och imorgon ska jag ta taget in till Erfurt och bara ta de lugnt och njuta.
 
 

Kommentarer

Postat av: john

Publicerad 2012-08-26 15:59:39

hur bra som helst , bara 8 mil...

du är grym . cykla på hemma bara regn
och samma samma.

mvh john

Svar: Tack John! skönt att höra att der regnar hemma för nu har jag sol =) haha
vilseisverige.blogg.se

Postat av: Elisabeth

Publicerad 2012-08-27 12:37:46

Det är så underbart att läsa din blogg!! jag tänkte försöka leta om det finns någon bra väg för dig över bergen, där du inte behöver ha hjärtat i halsgropen konstant ;) Glöm ej att vila dina brunvita grodlår!
Älskar dig

Svar: Jag tror jag och pappa hitta en ganska bra väg det vara "bara" upp pa 3000meter. Men titta gärna efter en bra väg! Nej jag försöker komma ihag att vila, vilket jag göra idag. Pa tal om brunvita grodlar, städerskan pa campingen komenterade min bruna ben men hon missade dock inte dom vita laren heller. Kul att folk pratar med mig bara för att jag är sa brun :P Älskar dig oxa Bobban!
vilseisverige.blogg.se

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela