jagochmincykel.blogg.se

Precis som bloggen heter kommer ni att få följa mig och min röda cykel på en resa till Italien. Jag är en helt vanlig tjej på 21 år som haft en dröm om att cykla till Italien under tre års tid, tyvärr är det ingen som velat hänga på. Nu blir äntligen resan av dock bara med mig och min cykel. Följ gärna min resa genom bloggen. Alla som känner mig vet att min stora talang är att prata inte att skriva men ska göra mitt bästa. = )

Kriget ar over och jag forlorade

Publicerad 2012-10-10 15:49:48 i Allmänt

Tog mig till mitt boende och hittade mig en god buffe dar jag satt och kakade mig tjock. Var orolig over hur kvallen skulle bli med tanten som jag krigar med. Hon stirrade surt pa mig nar jag kom in i rummet och forde lite ljud vid atta tiden pa kvallen da hon lag i sangen och brevid en vinflaska. Jag pratade ganska mycket med den andra tjej som bor i rummet. Tanten blev valdigt tyst efter ett tag, skont men vi sa aven att nar vi ska sova kommer hon borja fora ovasen. Mycket rikigt nar vi slackte kl 01 sa borjade tanten prata med sjalv, springa pa toa hundra ggr och jag vet inte vad. Sen hor jag hur det later som nagon spyr, tankte nej jag horde fel....blundar och forsoker sova, hor ljudet igen, hon spyr rakt pa golvet. Fragar om den andra tjejen ar vaken och det var hon. Hon fragade mig om jag skulle ga och jag sa att jag inte ville sova har iaf. Sen kom lukten sa pa med kladerna ut och forsoka forklara att hon spyr pa golvet till  nagon som inte kan engelska.
Vi fick ett nytt rum och det var sa skont! Det var tyst och man kunde sova i lugn och ro utan att behova tanka pa vad tanten kan gora.
 
Idag sa talade jag om i recceptioen att jag stannar en natt till om jag slipper bo i mitt gamla rum och det var inga problem. Flyttade over mina grejer till rummet vi fatt under natten och jag var sa nojd, den andra tjejen skulle aka vidare idag sa vi sa hejda. At frukost och akte in till stan och har gatt runt i min egna lilla varld och planerar nasta resa till Italien som jag hoppas blir av i maj. Jag trivs sa bra i detta land sa hoppas verkligen jag kan aka tillbaka i maj det skulle vara underbart.
 
Nu ska jag ta mig hem och sedan forsoka skriva i min dagbok som jag inte gjort pa flera dagar, ligger langt efter. Under kvallen ska jag ata mig tjock pa buffe igen, det var sa gott och billigt sa det gillar jag!

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela