jagochmincykel.blogg.se

Precis som bloggen heter kommer ni att få följa mig och min röda cykel på en resa till Italien. Jag är en helt vanlig tjej på 21 år som haft en dröm om att cykla till Italien under tre års tid, tyvärr är det ingen som velat hänga på. Nu blir äntligen resan av dock bara med mig och min cykel. Följ gärna min resa genom bloggen. Alla som känner mig vet att min stora talang är att prata inte att skriva men ska göra mitt bästa. = )

Bolzano

Publicerad 2012-09-10 20:22:24 i Allmänt

Dagen började med en god frukort pa det hostel jag bodde pa. Tog mig sedan en tur runt i stad lite fort. Gick in i domkyrkan som jag alltid gör och dar var det gudstjänst pa g. Stannade saklart över gudstjänsten, det ar verkligen inte som i Sverige. Det är väldigt trevligt att uppleva det samt sa maste man halla koll när man ska sta upp, sitta ner sant ner pa knä och be. Sa jag fick en perfekt start pa dagen! Gick runt lite mer i Bressanone innan jag tog min cykel och gav mig iväg mot Bolzano. Visste att dagen skulle bli kort men mina kartor tar slut strax söder om Bolzano sa behövde verkligen nya kartor och i en lite större stad är det enklare. Dagen har varit helt otrolig, bra cykelväg, nästan bara nerat och den här miljön. Det borde vara ett maste att alla ska cykla fran Brenner ner i Italien. Har cyklat genom tunnlar idag, sa gulligt med egna cykel tunnlar och inte nog med det sa sitter det skyltar om hur langa dom är. Den längsta var 500m och en kortaste var 17m, vet inte vara det satt en skylt om tunnel än da det var som en bro. Vägen följer vattnet hela tiden vilket ar positivt da det rinner nerat sa da vet man att det gar ner hela tiden och sen är det väldigt fint. Framme i Bolzano sa tog jag in pa hostel och gav mig sedan ut för att hitta karta. Tyvärr var den kartan dom hade med cykelväg vädligt dalig sa har en bil karta men det gör inte. Prata med pappa pa kvällen om vag val och kom fram till att cykla längs Gardasjön maste ju vara bäst och sen Verona för att sedan komma vidare till Venedig. Ser verkligen fram emot den cykligen da jag tror den blir helt otrolig och inte sa jobbig. Ni skulle bara veta vilken god glass det är här, mums!

Kommentarer

Postat av: Amanda Karlsson

Publicerad 2012-09-13 12:34:56

Jag har sagt det förut, men jag måste säga det igen!
Jag är sjuukt inponerad på dig och din resa du gör!
Det är ett nöje att sätta sig och läsa varje inlägg! Ett måste varje gång man startar datorn faktiskt!!

Ha en fortsatt trevlig resa! Ser fram emot nästa inlägg!
PUSS & KRAM!!

Svar: Va sot du ar tjejen! Hur gar det for dig med studier och grejer. Sa kul att du kom igang och plugga, rikigt bra gjort! Puss och kram!
vilseisverige.blogg.se

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela