jagochmincykel.blogg.se

Precis som bloggen heter kommer ni att få följa mig och min röda cykel på en resa till Italien. Jag är en helt vanlig tjej på 21 år som haft en dröm om att cykla till Italien under tre års tid, tyvärr är det ingen som velat hänga på. Nu blir äntligen resan av dock bara med mig och min cykel. Följ gärna min resa genom bloggen. Alla som känner mig vet att min stora talang är att prata inte att skriva men ska göra mitt bästa. = )

Bologna

Publicerad 2012-10-01 17:17:41 i Allmänt

Venedig var helt okej, det ar fint och nagot man bara maste se. Men det ar sa sjukt mycket folk overallt sa det ar svart att verkligen se Venedig. Min favorit var Burano en stad pa en o vid Venedig som man bara inte far missa! Tyvarr sa tror jag dem flesta missar denna stad for det anda man kanner till ar Venedig och Murano. Nar man aker till Burano sa ska man vara dar tidigt pa morgonen innan alla turister kommer dit och innan staden vaknar. Det ar inte stort men dock sa mysigt och man gar runt med ett leende hela tiden for att alla hus ar malade i olika farger. Man blir sa glad av att bara ga runt dar!
Min alskade syster har bokat flyg ner till Venedig sa jag kommer att aka tillbaka dit och vara dar i fem dagar till, helt okej. Jag ar sa glad over att hon kommer ner och ar med mig i Italien i tva veckor!
 
Min plan var att ta mig till Trieste men andrade mig i sista sekund och det blev Bologna istallet da min van Anna pa campingen i Venedig trodde det skulle passa mig bra. Det ar en stad med manga studenter och den ar valdigt fin. Sa i lordags satte jag mig pa cykeln till Rovigo och fran Rovig blev det tag till Bologna. Jag bor pa ett hostel och har det skit bra. Traffat en tjej fran Rom sa igar gick vi i Bologna och idag har vi varit i Modena. Imorgon ska jag nog ga runt i Bologna sjalv och bara njuta av staden.
Far se vart min resa gar vidare, har inte rikigt nagon plan och det kanns lite konstigt da jag alltid planerar vad jag ska gora.

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela