jagochmincykel.blogg.se

Precis som bloggen heter kommer ni att få följa mig och min röda cykel på en resa till Italien. Jag är en helt vanlig tjej på 21 år som haft en dröm om att cykla till Italien under tre års tid, tyvärr är det ingen som velat hänga på. Nu blir äntligen resan av dock bara med mig och min cykel. Följ gärna min resa genom bloggen. Alla som känner mig vet att min stora talang är att prata inte att skriva men ska göra mitt bästa. = )

Nürnberg

Publicerad 2012-08-31 17:33:36 i Allmänt

Cyklade endast en dag fran Bamberg till Nürnberg sen var det ju bara ett maste och stanna för att ta del av Nürnbergs historia fran andra världskriget. Skulle bara stanna här tva nätter men da jag inte hann med att se allt igar sa blev det en dag till, vilket inte gjorde sa mycket =) Sa imorgon ska jag ge mig av igen. Jag har tagit mig runt med cykeln i Nürnberg och den är sa lätt utan alla packning. Hur skönt som helst, man flyger fram! Det regnade igar sa mina kläder blev blöta, mina skor är blöta jo allt är blött sa att stanna en dag till var ganska skönt för da kanske det hinner att torka iaf. Igar var jag pa ett jätte stort ställe som heter Nazi party rally. Tyvärr är ju inte allt kvar...Där fick man hela andra världskrigets historia fran början till slutet. Kan varmt rekomendera stället, det tog mig flera timmar att ga igenom da man far en liten guide som berättar pa engelska. Sa man kan ga i sin egen lilla bubbla och verkligen ta in det. Idag sa har jag besökt rättssalen där rättegangarna ägde rum. Det fungerade pa samma sätt här, man fick sin guide och sen gick man runt. Det är en speciell känsla när man gar runt och tittar pa allt. Det är sa svart att första hur man kan hjärntvättat folk pa ett sant sätt. Det fanns ljudinspelningar fran dom dömda där dom fick säga sitt och in i det sista star dom för sina handlingar och tycker att det dom har gjort är sa rätt och angar det inte. Det är väldigt svart att första. Nagot som jag reagerade pa är att Nürnberg var "City of the Nazi Party Rallies" och sedan har man rättegangarna här mot nasisterna..Det är mycket man inte rikigt förstar. Jag vet att en stor del till att rättegangarna ägde rum i Nürnberg var att det fanns utrymme för det. Det var mycket folk och mycket arbete bakom det hela sa det fanns kanske inte sa manga ställen att välja pa. Sitter nu pa den största bokhandeln jag nagonsin varit pa, 4 vaningar högt och dom har allt. Ska nu ga ner en vaning och ta mig en kaffe.

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela