jagochmincykel.blogg.se

Precis som bloggen heter kommer ni att få följa mig och min röda cykel på en resa till Italien. Jag är en helt vanlig tjej på 21 år som haft en dröm om att cykla till Italien under tre års tid, tyvärr är det ingen som velat hänga på. Nu blir äntligen resan av dock bara med mig och min cykel. Följ gärna min resa genom bloggen. Alla som känner mig vet att min stora talang är att prata inte att skriva men ska göra mitt bästa. = )

Wolfsburg

Publicerad 2012-08-20 19:52:19 i Allmänt

Precis som inlägget heter sa är jag just nu i staden Wolfsburg.
Sedan jag lämnade Schleswig har jag fatt en helt annan inställning till den här resan. Jag har börja inse att detta är min semester och jag gör det precis som jag vill och utan press fran höger och vänster. Jag har dragit ner pa tempot är cyklar runt 8mil om dagen och der räcker för mig =)
Nu ska vi se vad som hänt sen senast....
Onsdag
Pa morgonen skulle jag lämna Schleswig och upptäcker da att mina kartor inte har campingarna utmärkta pa samma ställen, vilket ger panik. Hur ska jag nu veta vart jag ska sova och hur lang jag maste cykla för att komma till nästa camping. Efter ett peppande samtal med mamma sa kändes allt okej igen man hittar allt nagot ställe att sova pa. Gav mig iväg för att hämta min kartor som jag hade beställt. Pa vägen ner cyklar jag saklart in i en hantverkare som bara gick ut rakt framför mig. Bra start pa dagen. Hämta kartorna och ska sen ta mig ut ur staden, vilket inte alltid är det lättaste. När jag star i mina förvirrade tankar om vart jag ska sa kommer det en man pa cykel. Jag fragar om hjälp och när han ska stanna cykeln sa ramlar han. Gud sa dum jag kände mig, som tur var gick det bra. kommer ut ur staden och är pa rätt spar. Kommer till Rendsburg där jag ber nagra cyklister om hjälp men det visar sig att dom ocksa var turister fran Danmark. Vi kom fram till att jag kunde följa kanalen med vilket jag glatt gjorde, problemet var bara att jag var pa fel sida av kanalen märkte jag senare...Det blev inte rikigt den vägen jag hade tänkt men jag fick sällskap istället i en mil innan jag kunde ta mig över kanalen och jag fick en väldigt fin utsikt medans jag cyklade. Stannade i en liten stad och tog även denna natt in pa hotell.
Torsdag
Mitt mal under dagen var Hamburg eller en camping utanför Hamburg. Uppe med tuppen och tittar ut, reng. Ner och käkar en god frukost sen pa med regnkläderna och ut och kör! Eftersom jag jag hade ett mal under dagen sa blev min cykling en transport cykling längs stora vägar men det gjorde inte sa mycket. Det finns cykelvagar överallt sa det är vädligt enkelt att cykla i Tyskland. Att cykla i regnkläder blir väldigt varmt men bättre det än att bli som en dränkt katt. Det regnade ungefär halva dagen men i det stora hela sa störde det mig inte sa mycket. När jag kom in till Hamburg eller Stellingen som förorten heter där campingen skulle ligga var jag sa nöjd. Hittade campingen och blev dock väldigt besviken det var grus! Hade tänkt att stanna tva nätter för att kunna upptäcka Hamburg men inte det. Det var hart i marken sa det gick nästan inte att fa upp tältet plus att det sa klart var skit dyrt. Pa kvällen tog jag bussen in till stan, vilken vaker stad. När jag skulle hem hade bussen slutat ga sa skulle ta taget....da ska man veta vilket tag man ska ta. Hitta nagra ungdomar som tog hand om mig sa jag kom hem iaf =)
Fredag
Att cykla igenom Hamburg kan jag verkligen inte rekomendera nagon! Efter mycket fragande om vägen sa kom jag ut ur staden men var ända förvirrade vart jag skulle saklart. Da kom tva räddande människor som jag sedan slog följe med en bit, tur för mig. Fick aka färja igen över en kanal med det är vädligt mysigt och smidigt sa det gjorde mig igen. Tog mig fram väldigt bra resten av dagen och kom rätt nästan hela tiden!
Lördag
Idag har jag typ inte cyklat fel en ända gang, kors i taket! Det kan vara för att jag har följt en kanal hela dagen, dock har jag varit pa fel sida och inte rikigt vetat hur jag ska komma över men överlag har det gatt bra. Ett bra tips är att inte försöka ta en cykel med 25kg packning pa ner för branta trappor. Det slutar inte bra, jag har provat..... Dagen har varit sjukt varm säkert 30grader i solen. Sov i en gästhamn längs kanalen hur bra som helst.
Söndag
Fick kaffe av en i batarna, dagen kunde inte börja bättre. Packar ihop mig och ger mig iväg, det är sjukt varmt redan pa morgen, tur att jag cyklar med kanalen sa man kan svalka sig ibland. Trampade pa riktigt bra och det är skönt att slippa tänka vart man ska utan det är vara och följa kanalen. Hade Wolfsburg som mal för dagen och kom dit vid 15 tiden. Tog in pa campingen och passade pa att tvätta upp lite kläder och bada! Det är lite pinsamt att sätta pa sig bikini, folk tittar ganska mycket pa mina fina linjer och skrattar, kul att man kan roa nagra iaf. Pa kvallen gick jag pa en vatten och ljud show hur bra som helst.
Mandag
Vila stod det pa schemat idag. Har kollat pa bilar idag vilket kanske inte later sa roligt men det var vädligt trevligt. Annars har jag mest tagit det väldigt lugnt och handlat lite mat sa jag har i nagra dagar. Fick även ett brev pa morgen fran mina trevliga tält granar fran holland, gulligt. Tyvärr akte dom vidare idag pa morgen.
Imorgon ger jag mig iväg igen. Fick reda pa att jag kommer ha ett tuft pass framför mig om ca tva dagar. 20grader uppat i ca 5km, vilket snygg rumpa jag kommer fa!
 
Kanalen  Elbe-Seiben
 
Showen

Kommentarer

Postat av: thomas fågelström

Publicerad 2012-08-22 21:00:48

hejsan susanne jag vet inte om du kommer ihåg mig? men jag tror det var din tredje natt så tillbringade du den i min hage och töserna var med chips till dig. jag har tänkt på dig och undrat hur det går för dig? har inte hittat din blogg men ikväll fann jag den. du verkar ha det kanon bra! jätte fin blogg sida du har,tjejerna tyckte du var jätte tuff.jag blev oxå imponerad, det var faktiskt så man önskade att man var lite yngre om du förstår (hmm)hoppas du får fler fina dagar mvh från ett höstligt falköping thomas

Svar: Heeej! Klart jag kommer ihag dig. Hittade dig pa facebook och har tänkt att skriva till dig flera ganger men det har aldrig blivit av....Jo jag har det jätte bra börjar komma in i att ta det lugnt och ta dagen som den kommer! Kul att höra att du blev imponerad. Du far hälsa tjejerna sa mycket fran tjejen i hagen. Ta hand om dig och hoppas ni far en fin höst. Fran ett soligt Tyskland
vilseisverige.blogg.se

Postat av: thomas f

Publicerad 2012-08-24 19:37:48

hej igen du verkar må toppen härligt,här hemma är det fest i helgen så jag hoppas få det trevligt,mvh thomas ps hittar dig inte på fb.

Svar: Nej va roligt med fest det brukar alltid vara trevligt :P haha jag ska se om jag kan hitta dig igen :P
vilseisverige.blogg.se

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela