jagochmincykel.blogg.se

Precis som bloggen heter kommer ni att få följa mig och min röda cykel på en resa till Italien. Jag är en helt vanlig tjej på 21 år som haft en dröm om att cykla till Italien under tre års tid, tyvärr är det ingen som velat hänga på. Nu blir äntligen resan av dock bara med mig och min cykel. Följ gärna min resa genom bloggen. Alla som känner mig vet att min stora talang är att prata inte att skriva men ska göra mitt bästa. = )

Bamberg

Publicerad 2012-08-28 17:00:01 i Allmänt

Idag är det exakt 4 veckor sedan jag lämnade Trosa, shit vad tiden gar fort...Jag förstar nog inte rikigt vad det är jag haller pa med. Att jag sitter en bra bit bort fran Sverige och jag har tagit mig hit pa cykel, det är otroligt. Idag har jag en dags vila igen och det är skönt! Att ga upp hur sent man vill och bara se vad dagen har att erbjuda. Jag bor pa en toppen camping 3km utanför Bamberg, den är lite dyrare men duscharna är gratis, LYCKA. Hade först tänkt att jag skulle cykla vidare idag men kände inte för att aka in till Bamberg igar kväll och tyckte ju om campingen sa da kan man stanna tva nätter. Staden är jätte mysig med kanaler som gar igenom och dom har ett ställe som heter Lilla Venedig, vilket jag saklart besökt sa man kan ju nästan säga att jag är i mal :P Har inte gatt runt sa mycket i staden utan mest tagit det lugnt och ätit god glass. Sen sist har det inte hänt sa mycket förutom att jag saklart har cyklat. Hade ju en dag i Erfurt och den standen var fin med manga gamla hus men blev besviken pa deras domkyrka, inget extra sa utan ganska trakig. Hittade ett nytt schampo i Erfurt da jag förstört mitt andra genom att lata det ligga blött. Jag har ett hart schampo som en tval och den ska ju saklart inte ligga blött utan tort. Pa cykeln har jag sutit lördag, söndag och mandag. Under lördagen och söndagen sa har det varit berg men men man ska ju över dom ocksa. Tältade uppe i nagon dal pa lördagen väldigt fint men shit vad kallt det var pa natten och det regnade för 3:e natten i rad... Pa södagen blaste det som fan och det kändes inte sa lockande att sätta mig pa cykeln. Gav mig iväg men det bästa med att cykla ar att man kan ga om det är för jobbigt vilket jag gjorde manga ganger under söndagen. Under söndagen var det första gangen jag fick tanken "jag sätter mig pa ett tag!" Kollade pa kartan efter tagstation men det fanns inte en tagräls än i närheten av mig. Inte nog med att det blaste som fan det började även regna vid kl 14 och höll pa hela dagen fran och till. Kom nöjt fram till staden Cobrug och hade tänkt ta i pa nagot ställe att sova pa men inte det inte, allt kostade runt 80e för en natt, tror inte det. Hamnde en bit utanför pa ett bra ställe och mycket bättre pris. Mandagen har jag inte sa mycket att säga om förutom en bra dag, bra väder och bra cykling och en toppen camping. Pratade även med hela familjen pa kvällen och har börjat fundera pa hur jag ska ta mig över Alperna, men man kan ju ga! Tittade pa en väg som pappa trodde var bra över Alperna och jag skulle bra upp pa 3000meter da. Jaja det löser sig alltid :)
Uppe i bergen
Uppe i bergen
Bamberg
Bamberg
Bamberg

Kommentarer

Postat av: pia sääw

Publicerad 2012-08-29 01:16:40

vilka fantastiska bilder,bra att du vilar ibland,du har 2 vita som väntar :)
kramiz från oss i Mariefred

Svar: Tack sa mycket. Har hur mycket bilder som helst...jag längtar sa mycket efter dom tva sma vita =)Kramar
vilseisverige.blogg.se

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela