jagochmincykel.blogg.se

Precis som bloggen heter kommer ni att få följa mig och min röda cykel på en resa till Italien. Jag är en helt vanlig tjej på 21 år som haft en dröm om att cykla till Italien under tre års tid, tyvärr är det ingen som velat hänga på. Nu blir äntligen resan av dock bara med mig och min cykel. Följ gärna min resa genom bloggen. Alla som känner mig vet att min stora talang är att prata inte att skriva men ska göra mitt bästa. = )

Över 200 mil har jag cyklat!

Publicerad 2012-09-05 19:16:00 i Allmänt

Dom senaste dagarna har varit upp och ner men som tur mest upp. Lördag. Det hade regnat pa natten igen vilket ger en skit sömn. Vädret var trakigt, det var kallt och mörkt, mina skor var inte torra än, kul att sätta pa sig blöta skor. Livet var helt enkelt piss och tältet var saklart blött. Sa min morgon började med att jag ville hem, det var det ända jag ville. Pratade med mamma eller grinade i örat pa henne att jag ville hem, när hon fraga om dom skulle försöka fa hem mig blev svaret nej ta inte hem mig. Vi pratade en lang stund om att jag kanske borde ta in och sova mera för att orka med allt da man inte sover sa bra i tält, inte jag iaf. Det kändes lite bättre efter samtalet med lilla mor. Nagot som verkligen piggade upp mig var ett samtal med systeryster. Hon berättade en rolig historia om ett av hennes kataplexie anfall, tur man kan skratta at hennes situation ibland. Sa när allt kändes bättre satte jag mig pa cykeln och skulle lämna Nürnberg som inte var det lättaste. Trodde jag var vid rätt kanal och att cykelleden var om dragen men nej Susanne var vid fel kanal. Kom rätt och jag fick en bra cykling vid rätt kanal. Tänkte ta det lugnt och bara göra ca 4 mil sa stannade vid en stad som heter Hilpoltsteine men alla ställen som man kunde sova pa va stängda eller fulla sa det blev att cykla vidare. Träffade pa ett äldre par pa cykel sa fragade dem om till vilken stad jag cyklade at och jag var pa rätt väg! Dom rekomenderade ett guest house lite längre bort som dom viste va öppet. Hittade dit och jag fick ett rum. Det var vädligt skönt att sova i en säng och kunna torka kladerna och tältet. Sov sa gott sa! Söndag. Uppe med tuppen och pa toppen humör, allt kändes mycket mycket bättre. När jag skulle ge mig av sa kom hon som hade guest house och fragade vart jag kom ifran och jag sa Sverige da tittade hon lite konstigt pa mig och fragade om jag hade tagit flyget. När hon fick svaret att jag cyklat hela vägen tittade hon väldigt väldigt konstigt pa mig och önskade mig lycka till pa min resa. Cyklade iväg och pallade lite äpplen längs vägen. Klockan 09.40 pa morgonen sa hade jag totalt gjort 200mil. 200mil det är sjukt langt och det har jag gjort med mina tva ben pa en cykel, fan va jag är bra! Dagen gick väldigt enkelt sa gjorde 10mil under dagen och det kändes väligt lätt =) Stannade i en liten stad Abensberg där det var folk överallt i konstiga kläder, gamla kläder och alla sag vädligt glada ut. Lycklig blev jag när jag hittade ett bra boende som va billigt! Hade inte varit länge pa mitt rum innan jag märkte att det bode en ung kille mitt emot och efter en stund knackade han pa min dörr och fragade om jag ville följa med ner till festen. Party tackar man ju inte nej till sa hängde saklart med, problemt var bara att han kunde ingen engelska och jag ingen tyska, lyckat! Det var sjukt mycket folk, värsta folkfesten och alla i dessa underbara kläder. Vi tog en drink och da delade vi bord med tva tjejer som jag började prata med. Dom var hur trevliga som helst och det var en tradition som va 700ar gammal och berättade vädligt mycket om festen. Sa jag hängde med dom resten av kvällen =) Fick reda pa att det skulle vara en djurmarknad imorgon och att deras stadsminister skulle komma och prata. Blev vädligt sugen pa att stanna en natt till. Mandag Fragade om jag kunde stanna en natt till och det gick bra, tur för mig. Ner pa djur marknade vilket var väldigt roligt att se. Det var hästar, en ansa, hönor, kaniner och lite andra djur. Det var en vädligt trevlig upplevelse och allt detta folk. Fick reda pa att en höna koste 8e en stor häst 4000e och en ponny för 2000e. gick runt pa marknaden hela dagen och bara tittade och njöt. Denna miljö är verkligen nagot jag vill uppleva igen sa jag vill verkligen aka till bara till Abensberg när denna fest är. Jag säg även Tysklands statsminister, lyssnade dock inte pa hennes tal da jag ända inte förstar nagot av det hon säger. Tog det lugnt pa kvällen sa jag skulle vara pigg för nästa etap. Tisdag. Fick en god frukost och sen gav jag mig iväg. Hade ett mal för dagen vilket var Erding da det var ganska nära München sa jag skulle kunna ta taget in. Dagen var bra, det var bra vägar med fin miljö, mycket akrar där bönderna var ute och jobbade. Cyklade igenom manga sma byar och reagerade pa att mitt i en by kan det ligga en gard med massa djur. Det skulle aldrig fungera i Svergie för folk skulle gnälla pa lukten, men vädligt rolig att se sma kalvar mitt i by pa en gardsplan. Jag kom till Erding men allt var fullt för dom hade folkfest. I Tyskland festar man tydligen mycket. Det fanns ett ställe där jag kunde sova en natt men jag ville ju minst ha tva för att kunna aka in till München. Blev tipsad att cykla till ett annat ställe som hette Markt Schwaben och dom hade ingen fest. Upp pa cykeln lite besviken men som tur var det inte sa langt ca 1,5 - 2 mil sa det var inte sa farligt. In pa första bästa ställe i Markt Schwaben och dom hade plats för mig, lycklig tjej! Fick tag tider av han i receptionen för morgon dagen da det blir München! La mig nöjd i sängen och kollade pa tv. Jag har kommit pa varför tyskar är sa sjukt daliga pa engelska dom dubbar allt! Sa om man läster engelska i skolan och sen inte reser sa hör man aldrig engelska för allt är dubbat,sjukt jobbigt. Beck pa tyska är inte bra och simpsons som är daligt pa engelska är sjukt daligt pa tyska! Onsdag Jag är i München och jag känner mig vädligt liten i denna stora stad. Jag har shoppat och gissa om jag är glad! Först hittade jag en jätte stor friluftsbutik, fyra vaningar och enorma ytor pa varje plan, hur kul som helst. Jag hittade cykelkartor över alperna och en bit ner i Italien sa det är väldigt skönt. Köpte även mera T-röd som inte är T-röd men motsvarigheten iaf sa nu kan jag laga massor med mat! Har även köpt mig kläder och ni kan inte gissa hur kul det var att ga och kolla pa kläder och veta att jag behöver en tröja sa jag kan köpa en med gott samvete. Staden är väligt stor och jag gillar inte att springa runt och titta pa allt man borde se typ själv sa jag gar i min egen värld och tittar pa det jag vill men vada det är ju min semester sa jag gör som jag vill :) Nürnberg



Bilder fran rättegangen




I sana här kistor kom dokumenten till Nürnberg
Abensberg



München









Kommentarer

Postat av: pia sääw

Publicerad 2012-09-06 01:01:17

Vad du är duktig!!!! skönt också att du har kontakt med familjen och kan få lite peppning ifrån dom :)
ta det nu lugnt.Minette har 2 veckor kvar och är jätte tjock,skriver till dig när valparna kommit/kramiz

Svar: Ja utan dom vet jag inte riktigt hur det hade gatt. Nej vad roligt. Ja det maste du gora och lagga upp bilder pa fb sa jag far se dom sma liven :) Kramar
vilseisverige.blogg.se

Postat av: Elisabeth

Publicerad 2012-09-07 16:12:25

Det är så roligt att följa dig! Jag älskar dig<3 Och jag kan berätta den där historien varje gång du tycker det är tungt& du kommer att skratta varje gång!

Svar: Ja det tycker jag verkligen du borde gora! Alskar dig <3
vilseisverige.blogg.se

Postat av: Amanda Karlsson

Publicerad 2012-09-30 19:35:24

Den där jätte stora friluftsbutiken du var inne i heter Globetrotter! Vi var också inne i en sån butik, fast i Köln. Riktigt häftigt! Dödade nog 1,5 timmar där inne genom att bara gå och kolla på allt! :p

Svar: Den var helt underbar. Vill ha nagot sant i Sverige oxa!
vilseisverige.blogg.se

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela