jagochmincykel.blogg.se

Precis som bloggen heter kommer ni att få följa mig och min röda cykel på en resa till Italien. Jag är en helt vanlig tjej på 21 år som haft en dröm om att cykla till Italien under tre års tid, tyvärr är det ingen som velat hänga på. Nu blir äntligen resan av dock bara med mig och min cykel. Följ gärna min resa genom bloggen. Alla som känner mig vet att min stora talang är att prata inte att skriva men ska göra mitt bästa. = )

7 veckor senare

Publicerad 2012-09-18 19:15:00 i Allmänt

Ar kvar i Verona och kan varmt rekomendera denna stad! Den ar helt underbar med alla gamla hus och det finns mycket att se enligt mig. Andra som jag har pratat med tycker att det ar en liten stad och att man ser den pa en halv dag men det haller jag inte med om. Bara att ga och titta pa dom gamla husen eller att kopa en bit mat och satta sig vid floden ar hur bra som helst.
Igar var jag vid Juliets hus och fan va folk det var! Nu har jag rort hennes brost sa nu ska aven jag ha tur i karlek. Gick in i huset, det ar ett maste och det ar kul och ha varit dar men jaja....Var aven i tva kyrkor igar och det finns hur manga som helst i denna stad.
Jag har aven kunnat tvattat mina klader i tvattmaskin! Dom luktar saaa gott nu och det kanns bara helt underbart att veta att allt ar rent och tvattat i maskin och inte i for hand.
Dagen har jag spenderat pa en liten marknad, dalig. Har varit inne i en till kyrka och aven besokt arenan  har i Verona.Det ar den tredje storsta arena i Italien sa nu har jag varit dar oxa. Ikvall ska jag bara ta det galet lugnt och ata nagon god pasta som jag lagat sjalv...
Kopte idag en till karta sa nu har jag over hela Italien ner til Rom sa haller pa och tittar vart jag ska efter Venedig och har lite planer redan sa far se hur det blir!
Hoppas ni har det lika bra som jag i kalla Sverige.
 
Tyvarr sa funkade det inte att lagga upp bilder, vet ej varfor.

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela