jagochmincykel.blogg.se

Precis som bloggen heter kommer ni att få följa mig och min röda cykel på en resa till Italien. Jag är en helt vanlig tjej på 21 år som haft en dröm om att cykla till Italien under tre års tid, tyvärr är det ingen som velat hänga på. Nu blir äntligen resan av dock bara med mig och min cykel. Följ gärna min resa genom bloggen. Alla som känner mig vet att min stora talang är att prata inte att skriva men ska göra mitt bästa. = )

Tag gar sa mycket fortare.

Publicerad 2012-10-09 18:12:30 i Allmänt

Jag var i Florsen i 4dagar och fran borjan gillade jag det inte sa mycket, ganska besviken trodde det skulle vara mycket finare. Sista dagen jag hade i Florens borjade jag se det med andra ogon och kunde se det fina med Florens. Traffat mycket trevligt folk bade dar jag bodde och lokala manniskor. Jag har gjort en bestallning, en tavla av en kille och eftersom det skulle ta nagra dagar sa kandes det onodigt att vanta i Florsen nar jag lika garna kunde se andra stader. Bokade tag till Ancona och till Perugia.
 
Sondagen
Satte jag mig pa tag mot Ancona och resan dit var valdigt fin genom berg och sen langs kusten sa sag verkligen fram emot ett stad vid kusten. I Ancona hittade jag hostelet ganska enkelt, eller jag fick fraga nagra och upptacka att ingen kunde engelska som vanligt. Hittade en snall kille i en affar som kunde lite engelska han visste dock ej vart hostelt lag sa har ringde dit och fraga och sa sedan vart jag skulle ga, sa snallt. Det var nog den anda manniskan som inte kandes allt for konsigt, i omradet sa var det inga italienare utan bara folk fran andra kulturer och bara man som var ute pa gatorna.
Gick for att hitta en mataffar men allt var stangt. Tillbaka pa mitt rum sa hade tva tjejer flyttat in i  mitt rum. Vi gick tillsammans ut for att leta mat och dom forstod mig valdigt bra varfor jag inte ville ga ut sjalv. Vi hittade mat och gick omvag for att slippa ga dar alla man var....
 
Mandag
Tog bussen in till centrum av Ancona for tankte att jag maste ju iaf se nagot av staden. Gick upp till katedralen som hade fin utsikt over vattnet och gav mig sedan av till taget. Hamnade i Perugia och allt kandes sa bra. Akte nagot mini tag typ utan nagon som styr men det gar pa rals, laskigt. Hittade mitt boende och det var sa fint och allt var verkligen toppen.  Rummet hade 8 sangar men bara 5 ar upptagna och eget badrum, kan det bli battre?
Borjade med att gora oversvamning i handfatet, inte sa smart kankse...Den ena tanten som bodde i rummet verkade skum och sa inte hej. At god mat och la mig tidigt i sangen och somnade sa gott. Klockan 22 ringer tantens telefon och nar det ligger tre personer till och sover i rummet sa pratar man tyst men inte denna tant. Hon pratade hogt och skrattade som aldrig forr....Efter samtalet sa lag hon och pratade med sig sjalv, slog fotterna i madressen och jag vet inte allt vad hon gjorde. Jag gav upp, pa med klader och ut ur rummet. Hittade en tv med Twilight pa och tyckte det verkade trevligt, glomde att jag var i Italien och att dom dubbar allt. Kan ni slippa se Twiligt pa italenska sa gor det.  Smsa min sota sambo Jossan och sa ring mig, hon var min raddare under kvallen for stunden. Nar jag pratat av mig gav jag mig in i rummet och somnade efter ett tag.
Folk har sagt att mixade rum ska vara det varsta, i Florens sa sov jag i ett mixat rum med 22sangar och det var sa mycket battre an denna tant.
 
Tisdag
At frukost tog mig in till stan och hoppades pa ett det inte skulle borja regna. Det borjade regna sa bestamde mig ganska snart att ta mig hem igen och ta en seg dag idag. Tanten och jag har krig nu. Hon lag och sov nar jag kom tillbaka efter frukost och jag gor sa mycket ljud jag bara kan och ser hur hon blanger pa mig. Traffade en annan dam som oxa bor i rummet sa vi har dopt tanten till sleep and beauty for hon sover hela dagen och gor massa ljud pa natten. Pa eftermiddagen akte jag in till Perugia och staden ar sa fin, jag alskar den och ar sa glad over att jag akte hit. Det ar en gammal stad som typ ar byggd i bergen sa den ar jatte fin att ga runt, lycka. Hoppas att sleep and beauty ar tystare idag men tror tyvarr inte det.
 
Det gar sa galet mycket fortare att ta taget overallt men jag alskar dock cykeln oxa sa jag kommer verkligen gora flera resor pa cykel

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela