jagochmincykel.blogg.se

Precis som bloggen heter kommer ni att få följa mig och min röda cykel på en resa till Italien. Jag är en helt vanlig tjej på 21 år som haft en dröm om att cykla till Italien under tre års tid, tyvärr är det ingen som velat hänga på. Nu blir äntligen resan av dock bara med mig och min cykel. Följ gärna min resa genom bloggen. Alla som känner mig vet att min stora talang är att prata inte att skriva men ska göra mitt bästa. = )

Schleswig

Publicerad 2012-08-14 10:40:55 i Allmänt

Nu är jag i en stad där jag kan sa jag kan uppdatera er lite.
 
Tog färjan över till Grena i torsdag. Pa baten träffade jag en kollega fran Ringhals, Annika vilket var väldigt trevligt.
Danmark var ett helt underbart ställe att cykla igenom. Fina vägar och trevliga människor.  Första dagen stannade jag vid en stad som heter Arhus där jag fick köpa mig ett campingkort som gäller över hela Europa.
I Danmark cyklade jag saklart fel lite överallt men det ledde till nagot gott en gang, jag träffade tre danska män som jag sedan gjorde sällskap med under en och halv dag.
Har haft angest över att cykla in i Tyskland da jag är helt ensam och väldigt lang hemifran men som tur har jag väldigt snälla föräldar som kommer och hämtar mig om detta behövs.
Cyklade in i Tyskland igar pa morgonen.  Körde direkt till turistinformationen för att fraga om cykelkartor över Tyskland. Därifran blev det vidare till bokhandel för att köpa kartor. Hittade tva kartor sen far jag köpa flera längs vägen. Stannade I Flensburg ett tag pa ett cafe för att äta lite och studera vilken väg jag skulle ta. Att cykla i städer är verkligen inte min grej! Jag cyklade fel, fel fel hela tiden och när jag var ute ur Flensburg var jag ända inte rätt men efter lite omvagar var jag pa rätt spar.
Stanade i staden Schleswig för att kolla om dom hade flera cykelkartor men icke det däremot sa erbjöd dom sig att beställa hem. Imorgon far jag kartor över hela Tyskland =)
Bor pa ett fint Hotell i Schleswig och det var hur skönt som helst att sova i en dubbelsäng! Under dagen ska jag bara ta det lugnt och ga runt i denna stad.
Redan efter en dag i Tyskland känns det mycket bättre, ingen angets!
 
Ska försöka lägga upp lite bilder snart oxa.

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela