jagochmincykel.blogg.se

Precis som bloggen heter kommer ni att få följa mig och min röda cykel på en resa till Italien. Jag är en helt vanlig tjej på 21 år som haft en dröm om att cykla till Italien under tre års tid, tyvärr är det ingen som velat hänga på. Nu blir äntligen resan av dock bara med mig och min cykel. Följ gärna min resa genom bloggen. Alla som känner mig vet att min stora talang är att prata inte att skriva men ska göra mitt bästa. = )

Trosa-Varberg

Publicerad 2012-08-05 21:57:59 i Allmänt

Första 62milen är avklarade och det finns inte en tanke i världen på att jag ska ge upp!
Börjde tisdagen med en mjukstart och cyklade 8,5mil. Stannade i Björkvik hos några bekanta, hur skönt som helst. Under tisdagen fick jag prova att cykla i regn, inte så stora skurrar men ändå regn samt massa motvind/sidvind....
Dagarna fram till lördag har varit väldigt lika. Cyklat runt 11mil om dagen tältat i någon skog eller på någon åker, badat i en kräftdam (kallt) och träffat väldigt mycket trevligt folk. Inge problem med att få fylla på vatten, alla hjälper till. Är man lite vilse som man jag varit ibland så hjälper dom till då också. Fick en fel beskrivning en dag och cyklade fel 5,6km enkel väg, inte lika kul men som tur  var det en bra väg att cykla på.
Har även upptäckt att min karta över sverigeleden är lite gammal. Den är omdragen, men vad gör det fram kom jag ändå. Cykeln och jag har även varit lite onense om hur vida men ska gnälla när man trampar eller inte så den ska bli kollad innan jag åker över till Danmark.
Nu kommer vi till lördagen. Packar ihop mig och säger hejdå till kräftdammen och börjar min cykling från byn Larv där jag sovit. Målet under dagen var att ta mig till Göteborg som jag gissade på att det skulle vara ca 10-12mil. Det rullade på bra träffade en kvinna som undrade om jag inte vill resa med hennes dotter till Nya Zeeland eftersom dotterna inte hade någon att resa med. Tackade dock nej, känner att min cykling duger ganska bra just nu. Trampar på vidare och sitter utanför Willys ca 30 min från Göteborgs centums och käkar lite vid 20-tiden och slås av ideén att men kan ju cykla till Varberg idag oxå....
Tar mig igenom Göteborg med en hel del fel cyklingar, har inte släppt tanken om Varberg. Pratar med en kompis i Varberg som säger att det är okej, jag får sova där så jag trampar på. En riktigt skönt kännsla att cykla i mörkret och det ända man ser är lite fulla människor och djur.
Vid 4-tiden på söndag morgon når jag Varberg och det var en galet skön känsla. Trött i benen, kroppen och ont i rumpan kom jag fram efter 21mil på cykeln. En sån lång etapp gör jag inte om men skönt att känna att jag fixade det!
Måste bara rekomendera att cykla från Sjövik till Göteborg. Det är helt fantasktit, cykelbana, sjö och grönska. Från Göteborg ner till Särö är det och väldigt bra cykelbana men det blåser en del då man cyklar vid havet. När jag ändå håller på att rekomendera ställen så cykla till mellan Askesund och Tived det är bara uppför!
 
 Ska under dagarna försöka lägga upp lite bilder från veckan.

Kommentarer

Postat av: Nina

Publicerad 2012-08-07 09:54:11

Heja,heja ! Vad duktig du är :-)

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela