jagochmincykel.blogg.se

Precis som bloggen heter kommer ni att få följa mig och min röda cykel på en resa till Italien. Jag är en helt vanlig tjej på 21 år som haft en dröm om att cykla till Italien under tre års tid, tyvärr är det ingen som velat hänga på. Nu blir äntligen resan av dock bara med mig och min cykel. Följ gärna min resa genom bloggen. Alla som känner mig vet att min stora talang är att prata inte att skriva men ska göra mitt bästa. = )

Hur det hela började.

Publicerad 2012-07-25 15:18:08 i Allmänt

Tänkte berätta hur jag kom på denna underbara idé med att cykla ner till Italien.
 
Under gymnasiet så ska man göra ett projektarbete, som är ett måste. Då vi redan hade så mycket teori i skolan kom jag på i min ljusaste stund att jag ska göra något praktiskt och detta slutade med en cykeltur från Älgå utan för Arvika till Trosa. Cykelsträckan var från min kompis hem till mitt hem och blev en tur på 52mil. Under resans gång så gjordes en massa undersökningar för att kunna relatera detta till naturvetenskap. Jag som aldrig förr hade varit på cykelsemester upptäckte att detta var underbart om man räknade bort alla undersökningar. När studenten närmande sig så visste inte jag vad som skulle komma härnäst i mitt liv och kom då på att man kan cykla till Italien. Tyvärr var det bara jag som gillade min idé. Har sedan dess velat cykla till Italien och även försökt fått med vänner på detta men utan framgång.
Under hösten som var funderade jag på mitt liv som vanligt och tyckte att det är dags att genomföra min dröm med eller utan vän. Började sakta planera saker, läste på forum, köpte flyggbiljet, och då bestämde jag mig, jag ska cykla.
Så snart om ca en vecka ger jag mig iväg själv på min enkla cykel med mitt tält och spritkök och gör denna resa på mitt egna sätt :)

Det blir helt enkelt Susannes cykelresa Trosa-Venedig!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela